Indietracks 2012

Todo sobre el paraíso indiepop en la tierra.

Re: Indietracks 2012

Notapor alexbummer » 22 Feb 2012, 18:46

Manuel Soleado escribió:
sansonero escribió:Hemos visto conciertos de Tender atrás diferentes ;-)

Que hable Alex que es el que "entiende". Él, igual que yo, no es que sea un absoluto devoto de la carrera de Amelia después de Heavenly, pero lo cierto es que los dos conciertos de Tender Trap que les he visto después de publicar su último álbum han los mejores que les he visto en toda su carrera. El de Indietracks, de hace dos años si no recuerdo mal, fue de menos a más dejándome un excelente sabor de boca.

En cualquier caso le guardo una simpatía infinita a Amelia Fletcher, algo que no creo que me nuble el juicio.

Saludos,
Manuel Soleado

pues de las veces que les he visto, me gustaron bastante en el popfest, en el indietracks fueron de menos a mas como dice Manolo, y en la fiesta Fortuna Pop presetnaron sus nuevas canciones (ya han grabado el disco). En sus palabras, es lo mas cercano a Heavenly que han hecho, y es verdad que tiene más participación Emily en algunas canciones y coros (emulando a Cathy en Heavenly) y suenan más frescos. Aun asi el concierto de Londres fue un tanto frio, quiza por la gente y el ambiente de alli. Yo no me canso de verlos, pero es verdad que no son los que mas ilusion me hacen. En fin, yo tb miro vuelos para el indietracks pero de momento es solo una opción.....
alexbummer

Notapor echium » 14 Mar 2012, 14:40

Hola niños y niñas,

¡Yo quiero Indietracks otra vez!
Pero, al igual que Manuel y otros de vosotros, aún no puedo planificar mi verano.
¡Por favor, no anuléis reservas! Si me aceptáis, seré una buena compañera de habitación. Yo duermo en la cama para niños, que ya lo hice el año pasado y era muy cómoda. Tanto el Premier Inn de Ripley como el Alfreton me parecen bien.

Gracias.
Pop para todos.

Besos,

irene
echium

Notapor Manuel Soleado » 14 Mar 2012, 16:27

Yo este año me temo que hasta que no falten quince/veinte días no podré tomar la decisión, pero ese cambio de fechas unído a mi horizonte laboral (pedir días tan pronto no sé qué tal me vendrá) hace que la cosa esté difícil. En cualquier caso no pasa semana sin que piense en la posibilidad de ir, toca cruzar los dedos :)

Eso sí, volviendo la vista atrás y con la perspectiva que da el tiempo...realmente he reflexionado sobre el último Indietracks y fue infinitamente inferior a los otros dos a los que había asistido anteriormente. Espero que la organización, teniendo en cuenta el sacrificio y dificultades que va a suponer para mucha gente estar allí este año, se porte y elabore un cartel a la altura de las circunstancias.

Saludos,
Manuel Soleado
Manuel Soleado
Moderador global

Notapor Manuel Soleado » 21 Mar 2012, 20:06

Bueno, pues ahí es nada...Go Sailor al Indietracks 2012 :o :o :o

Y Liechtenstein, Standard Fare, Gordon McIntyre, Girls Names, White Town...y más, y más, y más...

En fin, yo viendo lo que se va anunciando lo tengo claro, si no puedo ir me va a joder un montón :( A ver cómo me las apaño para no faltar...

Saludos,
Manuel Soleado
Manuel Soleado
Moderador global

Notapor Blueboy » 21 Mar 2012, 20:43

Jorge&Miguelink al Indietracks!! Eso si que no os lo podéis perder.
Blueboy

Notapor Manuel Soleado » 21 Mar 2012, 20:52

Blueboy escribió:Jorge&Miguelink al Indietracks!! Eso si que no os lo podéis perder.

Oleoleoleeeeeeeeeeeeeeee!!! :D

Saludos,
Manuel Soleado
Manuel Soleado
Moderador global

Notapor crepesconcerezas » 04 Abr 2012, 18:54

En un rato salen las confirmaciones nuevas! A mí me ha llegado ya la nota de prensa, y sé de al menos 2 más a los que les habrá llegado ya :P
crepesconcerezas
Administrador

Notapor Manuel Soleado » 04 Abr 2012, 19:00

Ahí van las nuevas confirmaciones, la cosa se presenta brutal para este año:

THE VASELINES AND SUMMER CAMP JOIN INDIETRACKS 2012 LINE-UP

The Vaselines, Summer Camp, The Monochrome Set and The Jasmine Minks have been added to the line-up for this year’s Indietracks Festival, which takes place on 6-8 July at the Midland Railway in Ripley, Derbyshire.

Indietracks are partnering with American indiepop label Slumberland Records for this year’s festival, and bands already announced so far include Allo Darlin’, Veronica Falls, The June Brides, Go Sailor, White Town, Tender Trap, Evans the Death, Girls Names, Standard Fare, Gordon McIntrye (Ballboy) and Tigercats.

The Vaselines are a Glasgow garage pop band formed around the songwriting duo of Eugene Kelly and Frances McKee. The band formed in 1986, releasing two EPs before splitting up the same week that their first album Dum-Dum (53rd and 3rd Records) was released. Kurt Cobain described the pair as his "most favorite songwriters in the whole world", and Nirvana covered their songs "Son of a Gun" and "Molly's Lips", bringing the band to wider acclaim. In 2006 the band reformed and have played shows and festivals across the world over the last five years. Sub Pop marked their reunion by releasing the compilation Enter The Vaselines. This was followed by the band’s second studio album “Sex With An X” in 2010.

Summer Camp are a lo-fi indie pop duo formed in October 2009 by multi-instrumentalist Jeremy Warmsley and vocalist Elizabeth Sankey. They draw influences from 60s girl group and 80s synth pop as well as classic 80s teen movies such as Heathers and Sixteen Candles. They received rave reviews for their debut EP 'Young EP' in 2010, and their first full length album 'Welcome to Condale' in 2011, was co-produced by Pulp’s Steve Mackey.

The Monochrome Set are an British post-punk band led by Indian-born singer Bid. They signed to Rough Trade in 1979, releasing a string of influential singles "He's Frank," "Eine Symphonie des Grauens," and their signature number, "Monochrome Set". The band went on to release a dozen albums, embracing a wide range of styles from art-school punk to cabaret and melodic pop. The band reformed in 2011 to perform songs from their forthcoming new studio album "Platinum Coils", their first new album since 1995`s "Trinity Road".

The Jasmine Minks are an indiepop band whose early singles were among the first to be released by Creation Records. They released six albums, toured with The Jesus and Mary Chain, Primal Scream and The House of Love, and recorded a session for John Peel before disbanding in 2001. The band have now reformed and are playing their first shows in 10 years.

For the full line-up announced so far visit the Indietracks website at http://indietracks.co.uk/artists.html

Weekend tickets are now available at an early bird discount price of £60 (standard price £67). Single day (Saturday or Sunday) early bird tickets are available for £32.50 (standard price £35). The early bird prices are only available until 5pm on Saturday 14 April.
Tickets for children aged 5-14 are £6 for a day ticket and £10 for the weekend. Under-5s get in free.
Over 50 indiepop bands will be playing at the festival across four stages: the outdoor stage, the indoor stage, the church and the steam trains themselves. The festival will also host a range of art and craft workshops and a selection of discos after the bands finish.

This is the sixth annual Indietracks festival, which takes place at the Midland Railway in Ripley, in the heart of the Derbyshire countryside. The site houses a whole range of lovingly restored steam diesels and locomotives. Festival goers are allowed to have unlimited rides on the steam railway over the weekend and full access to other railway attractions including a farm and museum.

Tickets are available by calling the railway direct on 01773 747 674 or visiting www.instantticketseller.com/midlandrailwaycentre

Notes for Editors

Slumberland Records

Slumberland Records was set up in 1989 as a collective effort of bands Velocity Girl, Big Jesus Trash Can/Whorl and Powderburns. Inspired by punk, post-punk and record labels such as Postcard and Creation, they have released seminal albums from bands such as Black Tambourine, The Aislers Set, Stereolab, Crystal Stilts, Frankie Rose and The Pains of Being Pure at Heart. For more information visit http://www.slumberlandrecords.com/

Bands announced so far

The full line-up announced so far is: The Vaselines, Summer Camp, Allo Darlin’, Veronica Falls, The Monochrome Set, Go Sailor, Gordon McIntyre, Standard Fare, White Town, The Jasmine Minks, The June Brides, Evans the Death, Tigercats, Tender Trap, Liechenstein, Bart Cummings (with Pam Berry), The Birthday Kiss, Colour Me Wednesday, Doggy, Girls Names, Gold-Bears, The Hobbes Fanclub, Joanna Gruesome, Language of Flowers, The Making Of, Mikrofisch, Orca Team, Proper Ornaments, Rose Melberg, The Rosie Taylor Project, The Sunbathers, 10p Mixes, Sea Lions, September Girls, The Silver Factory and Velodrome 2000.
Manuel Soleado
Moderador global

Notapor crepesconcerezas » 04 Abr 2012, 19:08

jaja Manolo, que te veo desde hace media hora con el texto copiado y preparadito para darle a enviar :P
crepesconcerezas
Administrador

Notapor crepesconcerezas » 04 Abr 2012, 19:09

Oye, y por qué destacan más a Summer Camp que a los Monochrome Set y a los Jasmine Minks? Me he perdido algo?
crepesconcerezas
Administrador

AnteriorSiguiente

Volver a Indietracks